Վաղ գրանցում -30%Ամառային դպրոց 2026 ի զեղչը գործում է մինչև մարտի 31-ը:
Ամսական
255,000֏178,500֏
Հավելյալ -15%Ամբողջ ամառ
449,500֏
Իմանալ ավելին
Վերադառնալ բլոգ
Տեխնոլոգիական միտումներ2025-01-154 րոպե

ԱԲ-ն կրթության մեջ. Նախապատրաստելով երեխաներին ապագային

Կ

Կոձիլլա թիմ

Հեղինակ

ԱԲ-ն կրթության մեջ. Նախապատրաստելով երեխաներին ապագային

Արհեստական բանականությունն (ԱԲ) այլևս հեռավոր ապագայի տեսական գաղափար չէ. այն մեր ներկայի օպերացիոն համակարգն է: Այն վերափոխում է հիվանդությունների ախտորոշման, երաժշտություն ստեղծելու, կոդ գրելու և, թերևս, մեր մտածելակերպի եղանակները: Որպես ծնողներ և մանկավարժներ՝ մենք կանգնած ենք առանցքային հարցի առջև. Ինչպե՞ս պատրաստել հաջորդ սերնդին մի աշխարհի համար, որտեղ ԱԲ-ն ամենուր է:

Պատասխանը ոչ թե երեխաներին տեխնոլոգիաներից մեկուսացնելու, ոչ էլ անքննադատորեն դրանց մեջ ընկղմվելու մեջ է, այլ ակտիվ համաստեղծման (active co-creation) մտածելակերպի ձևավորման մեջ:

Կոդավորումից անդին. Սահմանելով իրական ԱԲ գրագիտությունը

Տարիներ շարունակ կարգախոսն էր՝ «սովորեցրեք երեխաներին ծրագրավորել»: Թեև ծրագրավորումը մնում է կենսական հմտություն, Գեներատիվ ԱԲ-ի (Generative AI) վերելքը փոխել է նպատակակետերը: Իրական ԱԲ գրագիտությունը դուրս է գալիս պարզ շարահյուսությունից. խոսքը «սև արկղի» գաղտնազերծման մասին է:

Մեզ պետք չէ յուրաքանչյուր երեխայի վերածել մեքենայական ուսուցման ճարտարագետի, բայց յուրաքանչյուր երեխա պետք է հասկանա երեք հիմնական հասկացություն.

  1. Տվյալների ծագում. Որտեղի՞ց է ԱԲ-ն ստանում իր տեղեկատվությունը:
  2. Ալգորիթմական տրամաբանություն. Ինչպե՞ս է համակարգը որոշում, թե ինչ ցույց տա ինձ:
  3. Մարդկային ազդեցություն. Որո՞նք են այս տեխնոլոգիայի էթիկական հետևանքները:

Երբ երեխան հասկանում է, որ YouTube-ի առաջարկությունը կախարդանք չէ, այլ տվյալների վրա հիմնված մաթեմատիկական կանխատեսում, նա պասիվ օգտագործողից վերածվում է տեղեկացված դիտորդի:

Հիմքը. Հաշվողական մտածողություն

Նախքան երեխան կշփվի Մեծ Լեզվական Մոդելի (LLM) հետ, նա մեծապես օգուտ է քաղում հաշվողական մտածողության զարգացումից: Սա այն մտավոր կառուցվածքն է, որը նախորդում է կոդին:

  • Դեկոմպոզիցիա. Բարդ խնդիրների բաժանում կառավարելի մասերի:
  • Օրինաչափությունների ճանաչում. Նմանությունների և միտումների բացահայտում:
  • Աբստրակցիա. Կենտրոնացում կարևոր տեղեկատվության վրա՝ անտեսելով անկարևոր մանրամասները:
  • Ալգորիթմական դիզայն. Քայլ առ քայլ լուծումների ստեղծում:

Այս հմտություններն անժամկետ են: Անկախ նրանից՝ գործիքը մատիտ է, Python սկրիպտ, թե ԱԲ գործակալ, խնդիրը տրամաբանորեն կառուցվածքավորելու ունակությունը ապագայի ամենակարևոր հմտությունն է:

Մարդկային առավելությունը. Ինչու են «փափուկ» հմտություններն այժմ «կոշտ» արժույթներ

ԱԲ հեղափոխության մեջ կա հեգնանք. քանի որ համակարգիչները դառնում են ավելի հմուտ տեխնիկական առաջադրանքներում, բացառապես մարդկային հատկանիշները դառնում են զգալիորեն ավելի արժեքավոր:

Մի դարաշրջանում, երբ ԱԲ-ն կարող է վայրկյանների ընթացքում շարադրություն գեներացնել, գրելու կարողությունը դառնում է ոչ այնքան արտադրության, որքան դատողության և մտքի արտահայտման միջոց: Մենք պետք է կենտրոնանանք հետևյալի վրա.

  • Քննադատական հարցադրում. ԱԲ-ն կարող է տալ պատասխաններ, բայց մարդիկ պետք է տան ճիշտ հարցեր:
  • Էթիկական դատողություն. ԱԲ-ն օպտիմալացնում է արդյունավետությունը, իսկ մարդիկ պետք է օպտիմալացնեն բարոյականությունը և կարեկցանքը:
  • Բարդ հաղորդակցություն. Բանակցելը, համոզելը և համագործակցելը մնում են հստակ մարդկային կարողություններ:

Նշում. Մենք դիտարկում ենք ԱԲ-ն ոչ թե որպես մարդկային մտքի փոխարինող, այլ որպես «հեծանիվ մտքի համար»՝ գործիք, որն ուժեղացնում է մեր կարողությունները, պայմանով, որ մենք գիտենք, թե ինչպես վարել այն:

Գործնական մոտեցումներ ծնողների համար

Ինչպե՞ս ենք մենք թարգմանում այս փիլիսոփայությունը առօրյա կյանք: Այն սկսվում է «Դադարից»:

Տեխնոլոգիա օգտագործելիս խրախուսեք ձեր երեխաներին դադար առնել և նայել վարագույրի հետևը.

  • Netflix-ի թեստ. Հարցրեք. «Ինչո՞ւ ես կարծում, որ հեռուստացույցն առաջարկեց այս մուլտֆիլմը: Ի՞նչ տվյալներ է այն օգտագործել»:
  • «Հալյուցինացիայի» ստուգում. Երբ օգտագործում եք ChatGPT-ի նման գործիքներ տնային աշխատանքի համար, վերաբերվեք ԱԲ-ին որպես կրտսեր օգնականի, ոչ թե պրոֆեսորի: Ստուգեք փաստերը: «ԱԲ-ն ասաց, որ սա տեղի է ունեցել 1995-ին, արի ստուգենք այլ աղբյուրից»:
  • Օգնականի ռեժիմ (Co-Pilot). Խրախուսեք ստեղծագործականությունը՝ օգտագործելով ԱԲ-ն որպես մտագրոհի գործընկեր: Եթե ձեր երեխան սիրում է նկարել, ինչպե՞ս կարող է ԱԲ գործիքը ստեղծել ֆոնային տարբերակներ իր կերպարի համար:

Կոձիլլայի մոտեցումը

Կոձիլլայում մենք հավատում ենք, որ ապագան պատկանում է նրանց, ովքեր կարող են ուղղորդել խելացի համակարգերը, ոչ թե նրանց, ովքեր ուղղորդվում են դրանց կողմից: Մենք ինտեգրել ենք ԱԲ իրազեկումը մեր ուսումնական ծրագրում ոչ թե որպես առանձին նորույթ, այլ որպես կարևոր շերտ մեր ծրագրավորման և տրամաբանության դասընթացներում:

Մեր ուսանողները սովորում են, որ ԱԲ-ն գործիք է՝ հզոր, բայց սխալական, և պահանջում է կայուն մարդկային ձեռք: Հավասարակշռելով տեխնիկական հմտությունը քննադատական մտածողության հետ՝ մենք ոչ միայն պատրաստում ենք երեխաներին աշխատաշուկայի ապագային, այլ նաև պատրաստում ենք նրանց լինել հենց ապագայի ճարտարապետները:

Նպատակը վախ կամ կույր ընդունում ստեղծելը չէ: Այն նախաձեռնողականություն (agency) խթանելն է: Եկեք մեր երեխաներին տանք գործիքներ՝ կառուցելու մի աշխարհ, որտեղ տեխնոլոգիան ծառայում է մարդկությանը, ոչ թե հակառակը:

Կիսվել այս հոդվածով

Բոլոր հոդվածները
Կապվեք մեզ հետ
Մնացեք տեղեկացված մեր նորությունների մասին
Բաժանորդագրվեք՝ միշտ տեղեկացված լինելու համար
մեր նորությունների և իրադարձությունների մասին
© CODZILLA LLC | 2019 - 2025